Слідкуйте за новинами

Типові недоліки та Рекомендації сайтам органів місцевого самовр-ня

Дата: 25.11.2010

Типові недоліки та Рекомендації щодо покращення висвітлення та способу розміщення інформації на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування (обласні та міські ради) 

1. Офіційні Інтернет представництва органів місцевого самоврядування мають  досить різноманітну структуру розміщення інформації. Працюючи з різними сайтами важко швидко зорієнтуватися де саме знаходиться необхідна інформація.

Задля покращення доступу до інформації необхідно на законодавчому рівні зобов’язати до впровадження єдиної впорядкованої структури розміщення  інформації на різних офіційних Інтернет представництвах органів місцевого самоврядування.

2. Деякі сайти мають складну структуру розділів та підрозділів. При завантаженні головної сторінки таких сайтів не можливо побачити всі наявні тематичні підрозділи та зрозуміти місцезнаходження та наявність певної інформації.

На таких сайтах необхідно забезпечувати можливість перегляду окремої текстової версії сайту, без зображень – інструмент «Карта сайту».

3. Не на всіх сайтах наявна пошукова система. На більшості вона виконує пошук лише у новинах, на інших працює не коректно видаючи великий перелік зайвої інформації.

Необхідно запровадити на всіх сайтах не тільки коректно працюючу загальну пошукову систему, а також окрему систему саме для пошуку документів з можливістю розширеного пошуку (окремі додаткові поля: по типу, по номеру, по тексту з заголовка, по тексту з документа, по даті).

4. Щодо зворотного зв’язку – не на всіх сайтах впроваджено інструмент «Електронна приймальня запитань громадян» або «Надіслати запитання голові міської ради». Іноді важко зразу знайти поштову та електронну адресу ради.

На сайтах органів місцевого самоврядування бажано запроваджувати такий інструмент як «Електронна приймальня запитань громадян». Поштову та електрону адресу доцільно розміщувати на початку (наприкінці) головної сторінки або створювати окремий розділ «Контакти», «Наша адреса» та можливість надсилання електронного листа.

5. У багатьох випадках на головних сторінках сайтів новини подають як єдиний перелік повідомлень, у такому випадку в них важко зорієнтуватися іноді немає можливості переглянути архів новин.

Бажано  передбачати на головних сторінках сайтів окремі інформаційні поля: «Оголошення», «Повідомлення», «Анонси подій» та ін. або створювати відповідні підрозділи.

Як приклад, на офіційному сайті Уманської міської ради  розміщено один з головних розділів «Новини», який містить окремі підрозділи:

o       Експрес-новини

o       Соціум

o       Освіта

o       Культура

o       Спорт

o       Оголошення

o       Нове на сайті.

Офіційний сайт Криворізької міської ради на головній сторінці містить крім переліку новин і окремі інформаційні поля:

o       Події

o       Свіжі новини

o       Підписка на новини

o       Анонси подій.

Також необхідно забезпечувати можливість доступу до архіву новин.

6. Найслабкішим  місцем в інформаційній наповненості на сайтах міських та обласних рад є відсутність або спосіб розміщення документів, які стосуються роботи ради. Є приклади коли деякі документи відсутні на всіх або майже на всіх сайтах. Без чіткої структури розміщення документи можуть бути наявні, але не доступні. Одним з головних недоліків – є розміщення великої кількості документів (такі як «Бюджет міста», «Програма соціально-економічного розвитку», «Міськи програми» та ін.) як додатки до відповідних рішень – пошук таких документів дуже ускладнюється. Бувають випадки коли перелік рішень сесій розміщують в єдиних архівах, чи вказують у переліку тільки номер рішення без назви – зорієнтуватися у такому випадку що де знаходиться не можливо.

Необхідно приділити більшу увагу оприлюдненню документації та структурі її розміщення. Створювати окремі логічні розділи та підрозділи.

Так рішення бажано розміщувати у окремих підрозділах: «Рішення ради», «Рішення виконкому» головного розділу «Документи».  Рішення ради бажано впорядковувати по роках та по сесіях, обов’язково вказувати у переліку рішень їх назви, та забезпечити можливість перегляду (викачування) таких документів. Доцільно розміщувати на початку переліку рішень кожної окремої сесії «Порядок денний сесії ради» та створити окремі підрозділи «Проекти рішень ради що виносяться на розгляд до чергової сесії», «Протоколи засідань ради». До головного розділу «Міська (обласна) рада» (або подібних до нього) додати, серед інших, підрозділ «Базове законодавство щодо повноважень ради» та розмістити у ньому такі документи як: «Регламент роботи ради», «Положення про виконавчий комітет», «Положення про постійні та тимчасові комісії», «Плани роботи ради» та «Звіти про виконання планів роботи ради». Частіше за все такі документи розміщують у довгих переліках рішень ради, що ускладнює пошук таких документів.

Деякі документи потребують створення окремих розділів або підрозділів. Документи: «Статут міста», «Генеральний план міста», «Правила забудови міста» – доцільно розмістити у головному розділі «Про місто» («Наше місто»). У головному розділі «Бюджет» логічно розмістити: «Бюджет міста на поточний рік», «Звіти за виконання бюджету за минулі роки», «Щоквартальні довідки про виконання бюджету поточного року». Документи «Програма соціально-економічного розвитку» (по роках) та «Звіт за виконання програми соціально-економічного розвитку» доцільно розміщувати у розділі «Економіка». «Щорічні звіти голови про свою роботу та роботу виконавчих органів» – у головному розділі «Голова ради».

Окремий розділ потрібен і для місцевих та державних програм в частинах що стосуються міста, щорічних звітів про їх виконання. Частіше за все тексти програм розміщують у рішеннях ради, таке розміщення не дає можливості зрозуміти які саме програми існують та продивитися їх зміст.