Слідкуйте за новинами

Чи можливе якісне навчання трудовому навчанню і технологіям в умовах дистанційного та змішаного навчання?

Дата: 26.01.2021

Чи можливе якісне навчання трудовому навчанню і технологіям в умовах дистанційного та змішаного навчання?

В нових умовах діяти по новому, тоді отримаєш гарний результат. Саме під таким гаслом 21 січня 2021 року відбувся онлайн семінар «Організація технологічної освіти в умовах змішаного та дистанційного навчання» для вчителів трудового навчання з усіх областей України. Семінар організовано в рамках проєкту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ» за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Проєкт надав можливість сучасно обладнати в Баранівській ОТГ шкільні майстерні: технічний, швейний, 3-D моделювання і тепличний коворкінги та на їх базі апробувати новий підхід до шкільної програми трудового навчання.

«На власному досвіді ми побачили, що матеріально-технічне забезпечення не є основним для успішного навчання дітей, а навчання вчителів є більш важливим, тому що прогресивний і успішний вчитель зможе використати обладнання на всі 100 відсотків. Локдаун, карантин, останній рік показав, що все може змінитися. І викладання трудового навчання теж можна модернізувати таким чином, щоб гарно і якісно викладати цей предмет, який, нібито, передбачає чистий офлайн в онлайн за допомогою дистанційного чи змішаного навчання. І сьогодні наші спікери поділяться власним досвідом викладання трудового навчання в нових умовах», – у вітальному слові сказав Іван Савицький, координатор Компоненту ІІІ проекту.

Про організацію освітнього процесу в умовах змішаного та дистанційного навчання розповів Сергій Дятленко, експерт з питань освіти Офісу підтримки реформ при Мінрегіоні: «Не існує єдиної універсальної моделі ефективного застосування змішаного навчання. Кожна школа має вибудовувати свою модель з урахуванням епідеміологічної ситуації в населеному пункті, наповненістю школи і класів, наявністю та доступністю швидкісного Інтернету в населеному пункті, ситуацією з захворюванням та самоізоляцією вчителів, фінансовою спроможністю закладу освіти, зайнятістю батьків, технічними можливостями школи та професійними можливостями вчителів».

За словами експерта запорукою успіху дистанційного навчання є злагоджена робота всіх учасників освітнього процесу та тісна комунікація.

Як зробити дистанційне навчання ефективним та захоплюючим із ресурсами для освіти від Microsoft розповів Юрій Палій, вчитель трудового навчання та інформатики Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №38, сертифікований експерт Microsoft з 2016 року.

Практичним досвідом організації уроків з трудового навчання та технологій за дистанційною або змішаною формою засобами Google Classroom поділилася Ольга Медвідь, вчителька трудового навчання Опорного закладу «Кролевецький ліцей №3», заслужена вчителька України.

Пані Ольга детально зупинилася на використанні інфографіки та ментальних карт, як потужних інструментів, які допомагають учням мислити системно, вчитись вирішувати проблеми, планувати, структурувати, аналізувати, узагальнювати.

Через велику кількість бажаючих (в перший день анонсу 17 січня ц.р. зареєструвався 141 учасник) та технічну обмеженість акаунта ZOOM (100 учасників) Інститутом громадянського суспільства було прийняте рішення про проведення ще одного, аналогічного онлайн-семінару 26 січня.

Дякуємо всім учасникам за активну участь та теплі відгуки.