Слідкуйте за новинами

Громада, яка не дбає про молодь сьогодні, не матиме майбутнього завтра

Дата: 16.12.2020

Громада, яка не дбає про молодь сьогодні, не матиме майбутнього завтра

Про стратегічне планування в громаді, про внутрішні та зовнішні ресурси для місцевого територіального розвитку, роль молоді в громаді, діяльність шкільних коворкінгів на прикладі Баранівської ОТГ про це все та інші цікаві речі говорили з освітянами і працівниками виконкому Шахівської сільської ради Донецької області координатори проєкту ЄС Маркіян Дацишин та Іван Савицький.

Цікаво, що Стратегія Шахівської ОТГ на 2019-2025 роки передбачає завдання щодо започаткування шкільних коворкінгів та підтримки нових підходів для розкриття підприємницького потенціалу старшокласників і молоді. Також до Стратегії вже внесені зміни для врахування «розширення» громади після виборів 2020 року.

Під час свого виступу Маркіян Дацишин, наголосив, що стратегічне планування – це постійний управлінський процес, який має включати регулярні (щоквартальні, щопіврічні) моніторингові засідання для того, щоб усі залучені сторони мали можливість піднятися над «поточкою» і звірити свої пріоритети з пріоритетними завданнями розвитку громади. Тому важливо мати у Стратегії каталог технічних завдань на розвиткові проекти і чіткі (кількісно вимірювані) індикатори успішності. Лише за таких умов можна перейти від загальних фраз «покращити»/«вдосконалити» до формулювання управлінських завдань, а відтак – і контролю їх виконання.

«Внутрішні ресурси громади –це, передусім, люди. Точніше їх знання, навички та компетенції – як індивідуумів, так і як спільноти громадян. Довіра скріплює громаду і творить соціальний капітал. Молодь, літні люди, творчі особистості, громадські активісти – імпульси для розвитку», – відзначив Маркіян Дацишин.

В Івана Савицького виник диспут з освітянами на предмет додаткової мотивації вчителів. А також чи дійсно висловлене ним загальне бачення молоді на основі досліджень, відповідають дійсності бачення молоді в малих громадах.

«У вчителя, як і в дитини, повинна бути мотивація емоційна. Повинні бути метелики в животі. Вчитель має горіти очима, розуміти молодь і старатись навчити її по-сучасному. І звичайно що фінансова мотивація повинна бути присутня. Але це не повинна бути зарплата, яку потрібно відробляти. Це повинна бути розвиткова фінансова мотивація. Відсоток від продажу, можливість використовувати техніку для комерційного прибутку… Я не люблю платити зарплату в таких випадках. Я люблю не обмежувати людину в заробітках. І це принципова різниця», – сказав Іван Савицька.

А щодо громади загалом, то громада, яка не дбає про молодь сьогодні, не матиме майбутнього завтра. Щоб зацікавити молодь, потрібно створювати можливості, при яких вона буде корисною, самозайнятою та самореалізованою і шкільні коворкінги – одна з найкращих моделей для реалізації цих потреб.

Інформаційно-навчальні заходи організовано в рамках проєкту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ», що реалізується Баранівською міською радою, Інститутом громадянського Суспільства та ПП «Галекс-Агро» за фінансової підтримки Європейського Союзу.