Слідкуйте за новинами

Розвиваємо підприємницький потенціал старшокласників Баранівської ОТГ на курсі «Підприємцем бути легко v3.0»

Дата: 31.07.2020

Розвиваємо підприємницький потенціал старшокласників Баранівської ОТГ на курсі «Підприємцем бути легко v3.0»

Все таки оффлайн зустріч краще ніж онлайн 🙂

28-29 липня команда проєкту ЄС провела другий модуль курсу «Підприємцем бути легко v3.0» для старшокласників Баранівської ОТГ. В перший день учасники обговорили, що таке маркетинг; для чого, і коли проводити маркетингові дослідження, яку інформацію можна отримати дослідивши конкурентів, споживчі характеристики товарів та послуг, портрети цільової аудиторії.

«Одні використовують поняття «маркетинг» як аналог слова «продажі». Інші під цим словом розуміють діяльність з просування і рекламування товарів і послуг. Насправді, маркетинг — це узагальнююче поняття, яке, серед іншого, визначає місце підприємства на ринку по відношенню до конкурентів, його конкурентні переваги, а також вибір підприємством перспективних сегментів ринку, які воно планує обслуговувати», – сказав Іван Савицький, координатор молодіжного компоненту проєкту ЄС.

Щоб закріпити теоретичні знання, діти отримали комплексне завдання – в малих групах створити командні бізнес-ідеї. В одної команди була бізнес-ідея «продаж одягу з індивідуальними принтами», в іншої – надання послуг клінінгу. На прикладі своїх бізнесів учасники придумували їх назву, логотип, гасло, розраховували ємність ринку, аналізували конкурентів та їхні продукти, складали портрети покупців та презентовували свої проекти.

Іван Савицький з кожною командою обговорив усі етапи маркетингових досліджень для запуску власної справи та надав практичні поради.

Практичний модуль ми закінчували темою, яка цікавить майже всіх найбільше:
 А яку ціну виставляти на власний продукт? А може я виставлю замалу і буду втрачати? А може завелику і ніхто не буде купувати?

Завжди відповіді на ці питання дають дві теми:
 Що таке ціна? З чого вона складається?
 Як розрахувати собівартість продукту та об’єктивну націнку на нього?

Другий день модуля і був присвячений даним темам, які в сукупності з першим днем (аналіз ринку, конкурентів та товару) дали відповіді учасникам, які саме кроки необхідно зробити ПЕРЕД запуском власної справи, щоб не втратити час, гроші та не облажатись.

Ми вирішили сильно не бавитись в теорію і після короткого пояснення принципів розрахунку собівартості (а також вияснення різниці між виробничою та повною собівартістю та методиками обрахування націнки), всі учасники отримали завдання розрахувати цінові параметри для улюблених страв Івана: салат, бургер, суші, перша страва, яєчня, канапки зі шпротами.

«Це дуже добре, що діти Баранівської громади отримують базові знання з основ підприємництва, розвивають компетенції, необхідні як для ведення власного бізнесу, так і для побудови успішної кар’єри, діти вчаться працювати як в команді, так і самостійно, вчаться приймати рішення та створюють власні бізнес-проєкти», – говорить Оксана Загорська, керівниця проєкту ЄС «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ».

Учасники отримали домашні завдання: зробити прорахунки власних проектів, уже не на цифрах припущення, а на фактичних ринкових цінах, які вони повинні віднайти самостійно та захистити їхню об’єктивність.

Це було продуктивно, командно та дружньо!

Курс проводиться в рамках проєкту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ», який реалізується Баранівською міською радою, Інститут Громадянського Суспільства/Civil Society Institute та ПП Galeks-Agro за фінансової підтримки Європейського Союзу.