Слідкуйте за новинами

Аналіз Проекту Закону №2427а від 26.06.2013

Дата: 10.09.2013

Передбачається державна підтримка суб’єктів інвестиційної діяльності у сільській місцевості з огляду на її особливості, а саме: державна підтримка надається суб’єктам інвестиційної діяльності, які у встановленому порядку отримали статус «Інвестор, що відновлює виробничу інфраструктуру в сільській місцевості».

Аналіз здійснено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у рамках проекту «Законопроектна діяльність влади: моніторинг, публічна експертна оцінка, громадський вплив».

Автор: Бобов Г.Б. VII скликання

Реєстраційний номер (та/або інші реквізити): 2427а від 26.06.2013
Інтернет-адреса проекту (або інше джерело): http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=47640
Назва проекту: Проект Закону «Про стимулювання інвестиційної діяльності в сільській місцевості»
Характер (вид) акта: Проект закону
Суб’єкт(и) ініціативи / автор(и) проекту: Бобов Г.Б. VII скликання
Короткий зміст (суть) проекту: Передбачається державна підтримка суб’єктів інвестиційної діяльності у сільській місцевості з огляду на її особливості, а саме: державна підтримка надається суб’єктам інвестиційної діяльності, які у встановленому порядку отримали статус «Інвестор, що відновлює виробничу інфраструктуру в сільській місцевості».
Відповідність чинному законодавству: Проект Закону відповідає Конституції України та законодавству України.
Можливі суспільні впливи та ризики: Негативні: Позитивні:
Оскільки не визначено порядок та розміри державної підтримки, це створює підґрунтя для корупції й неефективного використання бюджетних коштів. У випадку реалізації – створення робочих місць на селі, відновлення виробничої інфраструктури у сільській місцевості.
Висновки, пропозиції: Законопроект не містить чітких та прозорих критерії щодо порядку та розмірів державної підтримки. Вимоги щодо використання об’єктів «нерухомого майна (будинок, цех, споруда, дільниця тощо) нежитлового фонду, який до 1990 року використовувався в господарській діяльності, але не використовується для ведення господарської діяльності протягом останніх 15 років» є вкрай штучними та обмежують розбудову нових об’єктів, окрім того, проблеми розвитку села регулюються іншими законами, тому прийняття цього законопроекту є недоречним й недоцільним.
Інша інформація щодо проекту (якщо така є): В цілому правові передумови пріоритетного розвитку села та агропромислового комплексу передбачено в Законі України «Про пріоритетність соціального розвитку села та агропромислового комплексу в народному господарстві», в якому визначені організаційно-економічні та правові заходи, спрямовані на забезпечення пріоритетності соціального розвитку села та агропромислового комплексу.Заходи з державної фінансової підтримки інвестицій у виробничу інфраструктуру в сільському господарстві України передбачені Законом України «Про державну підтримку сільського господарства України». Зокрема, цим Законом сільськогосподарським товаровиробникам передбачено відшкодування в обсязі до 50% вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів з кількістю великої рогатої худоби не менше  500  голів,  свиноматок – не менше 1200 голів та птиці – не менше 1 мільйона голів, а також в обсязі до 30% – вартості закупівлі техніки та обладнання для сільськогосподарського виробництва, будівництва та реконструкції підсобних підприємств з переробки та зберігання сільськогосподарської продукції.
Окрім того, на сьогодні є чинним Закон України «Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць», який визначає основи державної політики в інвестиційній сфері протягом 2013-2032 років щодо стимулювання залучення інвестицій у пріоритетні галузі економіки, спрямований на створення умов для активізації інвестиційної діяльності шляхом концентрації ресурсів держави на пріоритетних напрямах розвитку економіки з метою запровадження новітніх та енергозберігаючих технологій, створення нових робочих місць, розвитку регіонів, вимоги до інвестиційних проектів та межі повноважень органів державного управління та місцевого самоврядування. Відповідні зміни, які враховували б галузеву специфіку, у разі необхідності, доцільно вносити саме до цього Закону.

Поділитися