Слідкуйте за новинами

Організація технологічної освіти на базі МРЦ в умовах шкільних коворкінгів

Дата: 24.01.2021

Організація технологічної освіти на базі МРЦ в умовах шкільних коворкінгів

22 січня 2021 року Інститут Громадянського Суспільства об’єднав на Всеукраїнському онлайн-семінарі «Організація технологічної освіти на базі МРЦ в умовах шкільних коворкінгів» близько 80 освітян, керівників МНВК, МРЦ та представників громад з усієї України.

Як би сумно нам не було, але цей захід є підсумковим у реалізації молодіжного компоненту великого трирічного проекту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ», який за підтримки Міністерства освіти і науки та за грантової підтримки Європейського Союзу, реалізовувався в Баранівській громаді.

«Все має свій початок і свій кінець. Але кожне закінчення є початком нового. Тому ми зібралися, щоб підвести певні підсумки, поділитися досвідом та почути ваші оцінки і найважливіше готуватися до наступного проекту чи проектів, які, я впевнений, ми разом зможемо реалізувати», – сказав Маркіян Дацишин, автор концепції проекту, координатор Компоненту IV, звертаючись до учасників семінару.

Підводячи підсумки реалізації компоненту та його головних досягнень, Оксана Загорська, керівниця проєкту ЄС, згадала як все починалося та яку колосальну роботу було зроблено.

Баранівський МРЦ став пілотним проєктом, що об’єднав технічний, 3-D моделювання, швейний та тепличний коворкінги. Він став осередком активізації молоді з усієї громади: як із центру, так і з старостатів. Тут на сучасному обладнанні проводились уроки школярам з ОТГ, гурткові заняття, а також періодичні курси підприємницької діяльності, зокрема стартовий курс «Підприємцем бути легко!».

«Здавалося б ми закупили сучасне обладнання, все є для того, щоб рухатися вперед, але насправді цього мало. Вчителі, які хочуть змінюватися, хочуть бути сучасними, рухатися в перед, вони є рушіями змін. Нашою головною метою було створити умови для розвитку дітей, для розвитку вчителів та мешканців громади, адже коворкінги «відкриті для всієї громади». Це амбітна мета і в деякій мірі нам вдалося її досягнути», – сказала у вітальному слові пані Оксана.

Через шкільні коворкінги створються додаткові можливості для молодих людей, не лише старшокласників, долучатися до розвитку громади. В кожній громаді важливим органом, чи то серцем, чи то розумом є школа. І тому на базі школи ми бачимо велику роль для розвитку громади. Безумовно ми би не змогли почати цей проект і його реалізовувати якби не відчували постійну увагу і підтримку з боку Міністерства освіти та науки України.

Вітаючи учасників Всеукраїнського онлайн-семінару Оксана Дятленко, методист вищої категорії сектору Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти та науки України, подякувала за можливість ознайомитися не лише із здобутками, а і з викликами, які постали перед Баранівським МРЦ. Вона звернула увагу на те, що у зв’язку з реформою децентралізації багатьом освітнім закладам на місцях наразі складно. Оскільки з 1 січня вся територія України покрита територіальними громадами, процес передачі закладів освіти від районів до громад ще не завершений. Це ж стосується і МРЦ, і МНВК. Проте за перші два-три місяці все стане на свої місця.

«При МОН створена робоча група з напрацювання методичних рекомендацій для полегшення вирішення тих питань в освіті, які виникають у зв’язку із децентралізацією. Для цього ми і зібралися. Якщо сьогодні будуть напрацьовані певні рекомендації, то вони можуть бути включеними до нашого рекомендаційного листа, який піде на області», – відмітила пані Оксана та на завершення побажала плідної праці.

Про тенденції технологічної освіти в новому державному стандарті середньої базової освіти розповів Андрій Терещук, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри технологічної освіти, професор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Про це ми підготували окремий матеріал, який можна почитати за посиланням.

Після участі в жовтні 2019 року в семінарі «Розвиток МРЦ та шкільних коворкінгів як генераторів розвитку громади», який проходив у Баранівці, Леонід Шестаковський, голова Координаційної ради директорів МНВК України, директор Степанівського МНВК (Чернігівська обл.), надихнувшись ідеєю відкритих коворкінгів, реалізував подібний проект «Швейний коворкінг-простір – доступ учнів та місцевої молоді, людей старшого віку до сучасного швейного обладнання» у своєму МНВК.

Про це він розповів під час другої частини Всеукраїнського семінару «Організація технологічної освіти на базі МРЦ в умовах шкільних коворкінгів» 22 січня.

«Дійсно в громадах цікавляться такими інституціями, як Баранівський МРЦ, і планують їх відкриття. Я вважаю, що якраз Міжшкільний навчально виробничий комбінат – це міцний і дієвий фундамент для майбутнього МРЦ», – зазначив пан Леонід.

Тому найголовнішим проектом, який планують втілити в життя у Степанівському МНВК – це створення міжшкільного ресурсного центру, де буде проводитися:

  • робота з дорослими (освіта в продовж життя, організація коворкінгів, професійна освіта, підвищення кваліфікації),
  • професійна орієнтація (професійно спрямовані курси за вибором, розроблення індивідуальної освітньої траєкторії, інформаційні та консультаційні заходи, перевірка можливостей самореалізації в різних видах професійної діяльності),
  • освітня діяльність (технології, курси за вибором, поглиблене вивчення окремих предметів, захист Вітчизни, гурткова робота),
  • господарська діяльність (шкільний автобус, оренда обладнання, надання послуг, виробнича діяльність),
  • пересувні лабораторії (практичні роботи фізика, хімія, біологія, дієва професійна орієнтація).

На завершення звертаючись до керівників МНВК з усієї України пан Леонід сказав, що у всіх нас умови різні, але наша ініціатива і активність завжди знаходять підтримку в територіальних громадах.

Під час другої частини семінару учасники обговорили нагальні питання діяльності МРЦ в умовах нового адміністративно-територіального устрою, що можуть дати МНВК/МРЦ/коворкінги для громади: освітні потреби закладів, робота з дорослими, профорієнтаційна робота і підприємницька діяльність, пересувні лабораторії.

Поговорили про Баранівський МРЦ, які труднощі були на прикладі цього пілоту і як їх обійти, щоб іншим не набивати ті ж самі «гулі».

Сподіваємося на подальшу плідну роботу з нашими учасниками та дякуємо усім за те, що долучилися до семінару!

Всеукраїнський онлайн семінар «Організація технологічної освіти на базі МРЦ в умовах шкільних коворкінгів» організовується в рамках проєкту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ», що реалізують Баранівська міська рада, Інститут Громадянського Суспільства та ПП «Галекс-Агро» за фінансової підтримки Європейського Союзу в рамках Ініціативи ЄС «Мери за економічне зростання».